JAG SÅG EN TÖNTIG FILM SOM GJORDE MIG VÄLDIGT GLAD

Lova mig att aldrig ifrågasätta varför jag gråter. 
Eller att tycka det är jobbigt. 
Lova att aldrig somna arg. Väck mig hellre klockan tre på natten för att reda ut det. 
Och lova att inte bli sur när jag väcker dig vid samma tid. 
Lova mig att det alltid finns en plats för mig i ditt knä. En plats där jag får kura ihop mig till en boll och blir kliad i håret. 
Lova mig att du alltid kommer tycka att jag är fin naken. Även när jag inte känner det själv. 
Lova att du köper en plopp till mig när jag är sjuk. 
Dela dina pommes med mig när jag är full. 
Du behöver inte åka och köpa nattmat till mig när jag är för fulltrött för att orka själv, men jag älskar dig himla mycket för att du ändå gör det. 
Jag lovar att göra tillräckligt med kaffe varje morgon när jag går upp först så att det räcker till dig också. 
Lova att du aldrig sårar mig med flit. 
Jag lovar att alltid säga förlåt. 
Lova att du aldrig kommer hata mig, så lovar jag detsamma. 
 
Lova att pussa mig hejdå, även om jag har nymålat läppstift. 
 
Lova, lova, lova. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0